Het ‘Roots’ vuur verbindt, verblijdt en verwarmt

Meer locaties en activiteiten verspreid over de Veluwe

Het ‘Roots’ vuur verbindt, verblijdt en verwarmt (2015)

Klik hier voor het originele persbericht en een locatie en programma overzicht

Roots in the Woods brengt van 9 tot en met 25 oktober ruim twee weken lang, op verschillende locaties een ode aan de herfst op de Veluwe. ‘Hoofdpodium’ is het Beekpark in Apeldoorn. De ‘vonk’ is overgeslagen naar vele andere locaties met elk een eigen programma. Het festival verspreidt zich als een lopend vuurtje over de Veluwe met een mix van muziek, theater, cultuur, kinderactiviteiten en culinaire specialiteiten. Mensen van buiten de regio maken via (culinaire) arrangementen op een positieve manier kennis met de Veluwe en Apeldoorn. Dit past in de ambitie uit te groeien tot een landelijk bekend festival.

Volgens de Quickscan Vrijetijdseconomie (Provincie Gelderland, 2015) zoeken bezoekers beleving en vernieuwing. Dat moet komen door meer en verrassende samenwerkingen. En die zijn er. Samen met lokale en regionale ondernemers biedt Roots een veelzijdig programma in een natuurlijke omgeving. Hierdoor maken enerzijds bezoekers van buiten de regio kennis met wat de Veluwe nog meer te bieden heeft aan cultuur en natuur en wordt anderzijds de trots van de inwoners van de regio vergroot. Ook wordt de verbinding gezocht rondom streekgerechten. Drie weekenden lang wordt een speciaal ‘Roots’ buiten-wild-diner geserveerd en in de horeca staan de lekkerste streekgerechten op de kaart.

Op donderdag 15 en zaterdag 24 oktober vind het ‘Dinner Burlesque’ plaats in de festivaltent. Sensueel, sensationeel en spectaculair theater in combinatie met heerlijk eten en drinken. Op donderdag is de zakelijke variant met spectaculaire veiling, de zaterdag is voor vrienden en families. In diezelfde tent treedt in het weekend Cirque Magnifique op met ouderwets circus uit vroeger tijden: een wereld van sterke mannen en vrouwen met baarden.

Het Roots in the Woods Festival brengt een ode aan de herfst. Met het Beekpark in Apeldoorn als 'hoofdpodium'. De voorgaande vijf jaar is hiervoor een solide basis gelegd binnen de organisatie, onder de vrijwilligers en onder het bedrijfsleven. Bedrijven kunnen profiteren van de lange termijn effecten van het festival. En zijn onmisbaar als sponsor. Reclamebureau ‘Amazing’ ondersteunt de groei van Roots in the Woods door de communicatie en media rondom het festival te verzorgen